Új autóba ülni 2 hét alatt…
Új autóba ülni 2 hét alatt…

Új autóba ülni 2 hét alatt…

Új autóba ülni 2 hét alatt…

Egy kis piaci körbetekintést engedjenek meg mind az új, mind a használt autó piacon mielőtt rátérünk a cikkünk témájára.

Új autó piac 2023-ban:

Nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma Magyarországon, és bár az év hátralévő részében újabb csökkenésre számítanak, a piac várhatóan így is eléri a százezres darabszámot 2023-ban.

Az idei év első negyedében 29 561 darab új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 1,2 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) az MTI-vel.

A szakmai szervezet szerint biztató a növekedés, hiszen ez elsősorban annak köszönhető, hogy a 2022 elején még szinte minden gyártót sújtó ellátási problémák (a félvezető csipek hiányával együtt) enyhültek.

Lényegesen nőtt az alternatív, azaz elektromos és hibrid hajtású autók hazai piaca is, mindazonáltal továbbra is jelentős a lemaradás a nyugat-európai arányokhoz viszonyítva. Az előző év azonos időszakához képest a forgalomba helyezett tisztán elektromos járművek száma 30 százalékkal nőtt 2023 első három hónapjában, így azok már a teljes piac 5,5 százalékát adják. A plug-in hibridek esetében 12 százalékos növekedés tapasztalható az egy évvel korábbi stádiumhoz képest, így azok a piac 4,8 százalékát teszik ki.

Ami a nagyhaszonjárműveket illeti, szintén növekedés mutatható ki az első negyedév után: 1430 darabot helyeztek forgalomba, ami 14,2 százalékkal haladja meg a tavalyi értéket. A közúti nehézpótkocsikból 906 példány került forgalomba, ami 9 százalékkal több, mint 2022 első három hónapjában.

Idén – a tavalyi erőteljes gyengélkedés után – az autóbuszok piaca 119 százalékos bővüléssel kapott erőre, aminek eredményeként 171 darabbal gyarapodott a hazai állomány, ami az MGE álláspontja szerint „rendkívüli fontos fejlemény” a személyszállítás biztonsági és környezetvédelmi megújulásának szempontjából.

Ugyanakkor az idei év folytatásában a magyar autópiacon 10 százalékos csökkenéssel számolnak, de a személyautók esetében valószínűleg így is marad a százezres nagyságrendű darabszám.

Forrás: MGE/MTI

Használt autók 2023-ban:

Ne legyenek illúzióink: az autóárak nem fognak a járvány előtti szintre visszasüllyedni – erről beszélt egy német elemzőcég szakértője. Mint kifejtette, a drágulás viszont megállni látszik, de egy magas szinten stagnál. Sőt, vannak olyan autók is, amelyek használtan drágábbak, mint újonnan voltak. Az sem segít a helyzeten, hogy a cégek most ritkábban váltogatják az autóikat.

A használt autók ára már nem csökken a COVID előtti szintre – erről beszélt a Német Autóklubnak (ADAC) Martin Weiss, a Deutsche Automobil Treuhand GmbH autópiaci szakértője. A német piac kiemelkedően fontos Magyarország szempontjából is, hiszen mint korábban kiderült a hazánkba imortált használt autók több mint fele Németországból jön.

A szakember kifejtette, hogy azért szöktek az egekbe az autóárak, mert egyfajta láncreakció ment végbe a járvány kitörése után, ugyanis a gyárak termelést visszafogták vagy leállították az egész világon. Ehhez járult még a chiphiány és az ellátási lánc problémái.

A korábbi években valójában mindig túltermelés volt az autókból. Most azonban alultermeléssel és hosszú várakozási idővel kell számolnunk, amikor új autót rendelünk. Az autóvásárlók így a használtautó-piacon kötöttek ki. Először egy fiatal használt autót keresnek, és ha nem találják meg, akkor valami régebbivel is megelégednek. Így működik a láncreakció, a kínálat egyre szűkösebb, az árak egyre feljebb mennek

– magyarázta Martin Weiss, aki szerint árak tekintetében már elérkezhetett a csúcspont, április óta ugyan magas szinten, de megállt a drágulás. Az árak a keresett járművek esetében is tovább emelkedtek, de nem olyan dinamikusan, mint korábban és a szakértő arra számít, hogy a közeljövőben valamelyest csökkenésnek indulnak az autóárak.

De az egyértelmű, hogy az árak nem csökkennek a COVID előtti szintre. De azt látjuk, hogy a gyártók termelése legalább részben ismét felpörög, már nincs mindenhol chiphiány, a helyzet normalizálódik. E tekintetben arra lehet számítani, hogy az árak valamelyest nyugvópontra kerülnek.

Summa summárum – A jelenlegi helyet:

A használt autó árak az egekben, meglépő módon akár a forgalomba helyezési árakon elérhetők ma is, 3-4-5 évesen 50-60-80 ezer kilométer futással. Az új autók árai a 3-4-5 évvel ezelőtti árakhoz képest 60-100%-al nagyobbak ma. Az okok között a forint gyengülését, a COVID okozta nyersanyag hiányt és termelés kiesésből fakadó árdrágulást tudjuk felsorolni.  Természetesen a válság előtti normál éves 6-7% -os éves drágulás is magával értetődő.

A használt autó piac felé fordulás is megállni látszik, lásd cikk elején felvázolt piaci helyzetet. Az új autóknál az elmúlt hónapokban a COVID időszakban felgyülemlett vevői rendeléseket teljesítették, ezeknek lassan vége szakad, s nem jönnek olyan ütemben az új autó rendelések, ahogy azt az importőrök és új autó értékesítők szeretnék. A kereskedők készletei fel vannak töltve, így már a kínálati oldalon nagyobb az igény. És jön a fekete leves részükről:

  • a nagy készletek nagy kamattal járnak, ami ma akár 18% éves szinten. Nem egy kereskedőnek ez havi több 10 millió forint fix költséget jelent
  • a megnövekedett rezsi árak is terhet jelentenek, a szalonokat fűteni, hűteni kell, és ez is havi szinten több 10 millió forint költség főleg a több márkával rendelkező nagy kereskedőknek
  • humán erőforrás: a 500-800 ezer forintos fizetések a kicsiknek is havi szinten óriási nyomás, a nagyoknak, pl.: 200 fős szervezetnél lakatosokkal, fényezőkkel, adminisztrációval, értékesítőkel, könyveléssel, marketinggel és a vezetőséggel még a tulajdonosok előtt 100 milliós tétel havi szinten

Így a cikkünk címére térve: van készlet, van kapacitás a tartosautoberles.hu csapata részéről. Gyors, hatékony és átlátható megoldás – ma akár a cégének választott autót 2 hét alatt forgalomba tudjuk helyezni és átadni Bérlőnknek a következő lépések mentén:

Ha bármilyen kérdése vagy tisztázandó lenne keressen minket bátran!

Friss bejegyzések

A cikk szerzője

tartós autóbérlés, operatív lízing
Gombos Gábor
ügyvezető igazgató

Fontos számomra, hogy ügyfeleink családias, megbízható légkörben érezzék magukat. 

Működési tervünk alapja a minőségi ügyintézés, illetve az ügyfelek valós igényeihez és pénzügyi kockázataira szabott szolgáltatási csomagok, amelyeket átlátható és kiszámítható árképzési rendszer mellett kínálunk. Amennyiben tisztázandó kérdése merül fel, kérem keressen minket az alábbi elérhetőségeken.
Copyright © 2022 tartosautoberles.hu I Minden jog fenntartva! I Design by PNGN
Follow us