Mikor jó választás a hibrid meghajtású személygépkocsi?
Mikor jó választás a hibrid meghajtású személygépkocsi?

Mikor jó választás a hibrid meghajtású személygépkocsi?

Mikor jó választás a hibrid meghajtású személygépkocsi?

A hibrid meghajtású személygépkocsik gyártása már három évtizedes múltra tekint vissza. Elsőnek a Toyota gyártott ilyen járművet, mára pedig nincs olyan gyártó, aki ne foglalkozna ezzel is.

Felmerül a kérdés, hogy kinek lehet jó választás egy ilyen jármű? A válasz relatíve egyszerű, és pontosan a hibrid gépkocsik funkciója mutat rá: azok számára lehet előnyös, akik általában a városban közlekednek, de néha egy-egy hosszabb távot is megtesznek autójukkal. Ilyen lehet például az, aki az agglomerációból jár be a városba.

Másik jó példának számít a taxisok esete. Autóikkal sokat közlekednek, egy évben akár 50-60.000 kilométert is. Ezek között a Toyota Prius modellek a legnépszerűbbek, ugyanis ár-érték arányban ezek számítanak a legjobb választásnak. Egy használt modell okos használattal 4-5 litert fogyaszt 100 kilométerenként. A benzinmotorja szinte sosem hibásodik meg, az elektro motorban pedig nincs, ami meghibásodjon. A jó fogyasztású dízeles modellek sűrűbben meghibásodhatnak városi használat mellett, mivel eltömődhet az a részecskeszűrő, aminek automata tisztító folyamata csak napi szinten 80 kilométeres vagy afölött megtett távolság esetén kapcsol be. Ha városon belül ennyit nem megy az autó, akkor megtelik a szűrő, ilyenkor szervizbe kell vinni kitisztíttatni, vagy cserélni kell. Ezek közül egyik sem olcsó mutatvány. Az apáink korabeli szívó motor technológiája az, ami a legjobban bevált hosszú távra, és a Toyota hibrid is ebben hisz már hosszú évek óta, ami be is vált.

A hibrid hajtás rendelkezik az elektromos meghajtás előnyeivel. Márkától függően ez 30-100 kilométeres hatótávolságot jelent, viszont aki naponta ennyit megy a lakásától a munkahelyéig és vissza, annak fogyasztása akár a taxisokéval is felveszi a versenyt. Emellett egy ilyen jármű a belső égésű motorok hatótáv előnyeivel is rendelkezik, így nem jelent problémát, ha az akkumulátor lemerül, bármikor lehet tovább közlekedni vele benzinnel vagy dízellel.

A plug in hibrid verziók zöld rendszámmal rendelkeznek, így a parkolás sok helyen térítés mentes velük, és céges adót sem kell fizetni utánuk.

Láthatjuk, hogy egy ilyen hibrid gépkocsinak számos előnye lehet, na de milyen hátrányai vannak?

A belső égésű motorokkal rendelkező autóknál átlagos 50%-kal drágábbak. A fogyasztási előnyük autópályán, vagy hosszabb távon elveszik, mivel az elektro motor 40-60 kilométer/óráig kapcsol be, illetve gyorsításnál, hogy tehermentesítse a belső égésű motort. Ilyenkor az akkumulátor és elektro motor jelentette 2-300 kilós súlyt feleslegesen cipeli az autó, ez egy sima meghajtású autóval szemben 100 kilométerenként 1-2 liter plusz fogyasztást jelent.

Ugyan vannak dízel hibridek is, de azok az utóbbi évek trendjeit követve max. 1500 cm3-ek, és ezektől, ugyanúgy, ahogy benzines testvéreik esetében sem, nem lehet nagy erőre számítani gyorsításkor, ha az elektro motor nem segíti. Tehát 40-60 km/h-ig jól mennek, utána nagyon lusták ezek az autók, cserébe hosszú távú utakon még többet is fogyasztanak.

Léteznek turbómotorral felszerelt hibridek is, például a Volkswagen csoport autói, ilyen a minap átvett Skoda Superb iV is. Ezek jól mennek autópályán is, a fogyasztásuk is jó, 5,3-5,8 liter 100 kilométerenként. Kérdés, hogy a kis méretű turbómotor 1500 cm3-vel meddig bírja, milyen javítási költségei lesznek? Ugyanis őszintén be lehet látni, hogy hosszú távon egy kis köbcentiméteres turbómotor üzemeltetése biztosan költségesebb lesz, mint egy nagyobb, benzines szívómotoré, és a meghibásodása is valószínűbb. Ezek mellett pozitív érv, hogy nem csalódunk a menet tulajdonságait illetően, plug in hibrid, így zöld rendszámos és a kétféle meghajtás előnyeivel is rendelkezik.

Összegezve: jó választás a hibrid autó, de ennél is a használat dönti el, hogy az előnyeit élvezzük, vagy a hátrányai érintenek minket inkább.

Friss bejegyzések

A cikk szerzője

tartós autóbérlés, operatív lízing
Gombos Gábor
ügyvezető igazgató

Fontos számomra, hogy ügyfeleink családias, megbízható légkörben érezzék magukat. 

Működési tervünk alapja a minőségi ügyintézés, illetve az ügyfelek valós igényeihez és pénzügyi kockázataira szabott szolgáltatási csomagok, amelyeket átlátható és kiszámítható árképzési rendszer mellett kínálunk. Amennyiben tisztázandó kérdése merül fel, kérem keressen minket az alábbi elérhetőségeken.
Copyright © 2022 tartosautoberles.hu I Minden jog fenntartva! I Design by PNGN
Follow us