Megéri-e még a céges elektromos autózás ma 2023-ban Magyarországon?
Röviden a válasz: igen! Az egyetlen kérdés csupán, hogy kinek?
Egyértelműen kimondhatjuk, Európában az autó gyárak komoly energiát fordítanak arra, hogy a káros anyag kibocsájtási normákat teljesítő fejlesztésekkel elkerüljék a súlyos büntetéseket. Ennek eredményeként két irány látszik kibontakozni a belső égésű motoros autókat leváltó technológiákat illetően. Elektromos és a hidrogén meghajtás. Ez előbbit vesszük ma céges vonatkozásban górcső alá 2023 év elején az energiaválság sújtotta Magyarországon.
Az ellátási láncok COVID okozta zavarai és adott esetben megszakadásai az autó iparban mai napig tapasztalható hosszú szállítási határidőkben és nem kismértékű áremelkedésekben csúcsosodik ki. Így egy sima belső égésű autó szállítási határideje is 6 hónaptól 24 hónapig terjedő intervallumok között mozog, és a jövő egyik megoldásának számító elektromos autót is 12 hónap után szállítanak le.
Na jó de mi a matek, ha össze szeretnénk hasonlítani?
A válasz igen egyszerű. Aki otthon tudja töltetni még napelem nélkül is (ki tudja, kinek van még szerződése a vissza táplálásra) 70 Ft/Kw lakossági piaci árért és napi max 200 kilométert megy, annak tuti. Minden ettől eltérő töltés már egyértelműen a belső égésű irányba tereli az embert.
És jöjjön a matek:
Belső égésű autó költségei 5 év és évi 20.000 km esetén:
Summa: 327.333 Ft/hó befektetést igényel részünkről tokkal-vonóval.
Mai tudásunk szerint Európában nem lehet forgalomba helyezni 2030-tól belső égésű motoros autókat, így egy 50%-os újkori eladási ár mérsékelten realista, tehát 5.000.000 forintot fog érni az autó, ha eladjuk 5 évesen 100.000 kilométer futással. A 60 hónap alatt kiadott 19,7 millióval szemben az 5 milliós eladás 14,7 milliós szaldót mutat.
Elektromos autó költségei 5 év és évi 20.000 km esetén:
Summa: 341.333 Ft/hó befektetést igényel részükről tokkal vonóval.
2028-ra ki tudja, mennyire változik meg az állapot, de az biztos, hogy a belső égésű autókhoz képest sokkal inkább eladható lesz egy elektromos autó, így a mérsékelten realista 75%-os újkori ár 12,75 millió forint. Így a 60 hónap alatt kifizetett 20,5mFt-vel szemben a 12,75 millió forintos eladási ár 7,7 millió forintos szaldót mutat.
Így nyugodtan kimondhatjuk, még ha havi szinten 14.000 forinttal többet is köt le, egy elektromos autó fele annyi pénzünket viszi el két feltétellel: otthon töltjük 75%-al olcsóbban, mintha belső égésű autót tankolnánk, illetve feltételezzük a jogszabályi háttér alapjaiban nem fog változni a következő 5 évben.
Fontos számomra, hogy ügyfeleink családias, megbízható légkörben érezzék magukat.