Manapság jellemző kérdés az ársapka nélküli világban
Manapság jellemző kérdés az ársapka nélküli világban

Manapság jellemző kérdés az ársapka nélküli világban

Benzines, dízel, hibrid, plug in hibrid vagy elektromos céges autóval járunk jobban?

E kérdésre szeretnék választ adni a következőkben, vagy pontosabban, mint Morpheus a Mátrixban megmutatom az ajtót, de bemenni mindenkinek saját döntése/érdekei alapján javaslom.

A kérdés megválaszolásához mai új autó árak, jellemző céges autók és tények mellett szeretném megmutatni az opciókat. Brutális árváltozások okán mára egy 9 milliós új autó benzines kivitelben nem kirívó, s a drágább dízel, hibrid 13-14 millió mellett a realitás talaján mutatnék be egy-egy 17 milliós plug in hibrid s elektromos autó példáján keresztül mi is a válasz egy átlagos évi 20.000 kilométer futású használat mellet mi is a matek 1 kiló méterre vetítve.

Ahogy a statisztikában a legkisebb és legnagyobbat kizárják most pont ezek lesznek a legjobb megoldások.

Kezdjük hát a 9 milliós Kia XCeed formás, trendi s igen csak megbízható benzines beruházása és egy átlagos 7-8 literes fogyasztásával s üzemeltetési költségeivel a legjobb/legköltséghatékonyabb megoldás. Hiába fizetünk regisztrációs adót, jövedéki adót, parkolási díjat, cégautó adót, s üzemeltetési ködséggel is számolnunk kell még is ennek a választásnak a legjobb a matekja.

Jöjjön egy örök sláger ,- évtizedek óta letaszíthatatlan a trónról kimegy a világból a 2.0 DSG váltós VW csoport királya a Passat. Ez egyik legdrágább lett mára, de nem fogyasztása, vagy üzemeltetése miatt sokkal inkább másodlagos piacon a használtautó árakban bünteti a mai nagyon zöldek vagyunk keresleti piac ezért vérzik el amúgy zseniális lenne még ma is.

A megértés s vizualitás kedvéért össze állítottam egy kis össze foglaló táblázatot:

Következzen az utóbbi évtizedek slágere egy jó kis megbízható hibrid Toyota. Városban és periférián jó választás, de szívó motorjától nem szabad sokat elvárni az elektro motor rásegítés ellenére főleg autópályán, ahol a városi 6-7 literes fogyasztás stabilan 10 liter fölé megy. Feleslegesen viszi az autó sokszor a több száz kiló elektro motort és a menet közben feltölthető aksit. Mára kimondhatjuk lecsúszott a dobogóról. Ami bejött elé a plug in hibrid, mivel nem kell cégautó adót fizetni a zöld rendszáma miatt, parkolásért se kell sok helyen fizetni s a tölthető aksi lekörözi a sima hibrid tankolási költségeit, Sok plug in csupán elektro motor hajtással tudja már a napi 55 kilométer így a tankolással csínján kell bánni nehogy, elöregedjen a tankban.

S végül de nem utolsó sorban az ezüst érmes az elektromos autó. Ugyan ma Magyarországon a napelem energia vissza táplálásának felfüggesztése/átmeneti megszüntetése miatt (állítólag rendszer fejlesztési okok miatt) újra kell értelmezni kinek is jó pontosan az elektromos autó. Olyanoknak akik főleg városban maximum napi 200 kilométer utaznak s otthon lakossági piaci áron 70 Ft/kw mellett az elektromos kúthálózaton tudják tölteni akár 120Ft/kw-ért. Miért is mert míg egy benzines autó 100 km 700 Ft/literért megtankolva 7-8 literes fogyasztással 4.900 Ft-5.600 Ft-ért lehet megtankolni egy elektromos 15-20 kw fogyasztó autót 1.050-2.400 Ft-ért tankoljuk. Éves szinten 20.000 kilométer esetén a benzines 1.120.000 forintért tankoljuk míg az elektromost akár 210.000 forintért nem beszélve a üzemeltetési költségei töredéke egy hagyományos belső égésű autóhoz képest. S az előzőekből tudjuk egy zöld rendszámos autónál nem kell cégautó adót fizetni, parkolásért se kell sok helyen fizetni s a tölthető aksi önmagáért beszél. Hátránya a még ki nem épült elektromos kúthálózat.

De tudjuk, ami késik nem múlik főleg hogy már Osloban árulnak olyan kínai autót, aminek 2 perc alatt cserélik az aksiát automata töltő állomások s ható táv 500-1.000 kilométer. Ma még pár van Európában, de ma holnap több ezer lesz,- szóval Neo (NIO) melyik ajtón mész be?

Friss bejegyzések

A cikk szerzője

tartós autóbérlés, operatív lízing
Gombos Gábor
ügyvezető igazgató

Fontos számomra, hogy ügyfeleink családias, megbízható légkörben érezzék magukat. 

Működési tervünk alapja a minőségi ügyintézés, illetve az ügyfelek valós igényeihez és pénzügyi kockázataira szabott szolgáltatási csomagok, amelyeket átlátható és kiszámítható árképzési rendszer mellett kínálunk. Amennyiben tisztázandó kérdése merül fel, kérem keressen minket az alábbi elérhetőségeken.
Copyright © 2022 tartosautoberles.hu I Minden jog fenntartva! I Design by PNGN
Follow us